بیان

ساخت وبلاگ

معاملات پرحجم بورس امروز هم ادامه یافت تا ارزش معاملات این هفته از عدد هزار میلیارد تومان هم فراتر برود که در معاملات امروز بورس، شاخص کل 444 واحد رشد کرد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، بازارهای مالی شهر در آخرین روز کاری هفته هیجان بالایی را تجربه کردند. بورس آخرین روز هفته را نیز مثبت به پایان رساند و دلار نیز مجدداً رشد خفیفی را تجربه کرد. مهم‌ترین اخبار امروز نیز رفع تحریم ایران توسط ژاپن، بررسی اقلام بودجه، زیان سنگین صندوق بازنشستگی نفت و آغاز ارتباط بیمه‌ای ایران و اروپا بود.

هفته هزار میلیاردی

معاملات پرحجم بورس امروز همه ادامه یافت تا ارزش معاملات این هفته از عدد هزار میلیارد تومان هم فراتر برود. در معاملات امروز بورس، شاخص کل 444 واحد رشد کرد و ارزش معاملات از 467 میلیارد تومان بالاتر رفت. بیشترین تحرکات در گروه خودرویی و به‌ویژه پارس ثبت شد و حدود 3 درصد شرکت امروز مورد معاملات قرار گرفت.

کلیت بازار امروز پرهیجان بود و در ابتدای صبح با عرضه صفوف خرید خودرویی گارد بازار نزولی شد اما در اواسط معاملات ورق برگشت و با صف شدن مجدد گروه خودرویی کلیت بازار به سمت مثبت شدن پیش رفت و در کنار آن سایر گروه‌ها ازجمله گروه ساختمانی مورد توجه قرار گرفتند. از جمله اتفاقات مهم امروز توجه بازار به گروه فولادی پس از مدت‌ها بود و در پی آن ذوب‌آهن تا مثبت کامل رشد کرد و نوسان مناسبی از خود برجای گذاشت و کل گروه فلزات اساسی را با خود مثبت کرد.

یکی از کارگزاران تالار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد معاملات امروز اظهار کرد: نقدینگی بسیار بالایی جذب بازار شده و به‌طور میانگین بازار روزانه 300 میلیارد تومان معامله‌شده که عدد کمی نیست. از همین رو قیمت اکثر نمادها رشد کرده و حال این نقدینگی در حال گردش بین گروه‌های مختلف است و بر همین اساس امروز گروه ساختمانی و فولادی به جمع نمادهای مثبت پیوستند.

وی در مورد عدم اقبال به گروه بانکی نیز گفت: بازار از تجارب قبلی خود درس گرفته که نقدینگی را سمت گروه‌هایی نبرد که فروشندگان آن اعتقادی به سهام خود ندارند. در گروه بانکی در دوره‌های قبل سهامداران عمده به‌شدت عرضه‌کننده بودند و نقدینگی حاصل از آن را نیز از بازار خارج می‌کردند. به همین دلیل در این دور صعود بازار تمایلی به گروه بانکی نشان نمی‌دهد.

هیجان دلار افتاد

بازار دلار در این هفته در پی آزاد شدن منابع ارزی بانک مرکزی و رفع تحریم بانکی اسیر هیجانی منفی شده بود و بسیاری از حمایت‌های مهم خود را از دست داد اما در پی دو روز اخیر تب‌وتاب فروشندگان کم شد و دلار مجدداً سطح 3 هزار و  اصفهان 600 تومانی را از آن خود کرد. در معاملات امروز بازار ارز خیابان سپه اصفهان، نرخ دلار به 3 هزار و 610 تومان افزایش یافت و تقریباً همه فعالان ارز نیز فضای بازار را مثبت و بدون تنش ارزیابی کردند.

سکه گران شد

بازار سکه نیز امروز به‌تبع دلار رشد خفیفی به خود دید و سکه نقدی در معاملات بازار اصفهان 3 هزار و 500 تومان رشد کرد. در بازار آتی نیز قیمت‌ها تقریباً به همین میزان رشد کردند و در بازار جهانی نیز اونس 7 دلار رشد را تجربه کرد.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 122 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:41

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان با بیان اینکه برخورد سیاسی با رد صلاحیت‌ها ظلم به نظام است، گفت: اقبال مردم به سمت اصولگرایی خوب است، مردم به نیروهای متدین و ولایی اعتماد بیشتری نسبت به سایر افراد دارند.

به گزارش رویش نیوز به نقل از رسول حامدیان امروز در گفت‌وگو با فارس پیرامون شرایط اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان با توجه به همگرایی که در اکثر استان‌ها ایجاد شده است در نقطه قوت قرار دارند که این مسئله می‌تواند پلکان پیروزی آن‌ها در انتخابات پیش رو باشد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان با بیان اینکه به انسجام اصولگراها خوش‌بین هستم، افزود: امیدواریم اصولگرایان بتوانند در شهرهای بزرگ لیستی واحد ارائه کنند و در شهرهای کوچک نیز با یک نامزد در عرصه انتخابات حاضر شوند تا با تعدد نامزدها ضربه نخورند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان ادامه داد: به‌طور کلی نسبت به روند موجود خوش‌بین هستم و امیدوارم این نتیجه هم در سطح استان و هم در سطح کشور حاصل شود.

وی با بیان اینکه اگر وحدت در بدنه اصولگرایی وجود داشته باشد رویکرد اصلی مردم به سمت اصولگرایی است، تصریح کرد: اقبال مردم به سمت اصولگرایی خوب است و اگر بدنه اصولگرایی وحدت داشته باشند، مردم به نیروهای متدین و ولایی اعتماد بیشتری نسبت به سایر افراد دارند؛ ولی اگر تفرق را در مجموعه اصولگرایی مشاهده کنند ناامید خواهند شد.

حامدیان با ارزیابی شرایط فعلی اصولگرایان در تهران و اصفهان ادامه داد: در تهران این وحدت به‌خوبی در پیش است و در استان اصفهان نیز حداکثری است و در وضعیت خوبی قرار داریم.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان با اشاره به رد صلاحیت برخی از افراد از جریانات مختلف سیاسی بیان داشت: افرادی که تأیید صلاحیت نشده‌اند از نظر قانونی حق‌ دارند اعتراض کنند تا اگر اطلاعاتی به طور اشتباه منتقل شده برگردد و ظلمی به آن‌ها نشود؛ ولی اگر بخواهند با موضوع سیاسی برخورد کنند، ظلم به نظام است.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان با بیان اینکه هم در بدنه اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان رد صلاحیت داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: طبیعتاً مرجع قانونی هیئت نظارت کاری به تفکر سیاسی افراد ندارد بلکه مطابق یکسری معیار عمل می‌کند و ممکن است از یک جریان تعداد بیشتری رد شوند.

وی با تأکید بر اینکه رد صلاحیت‌شدگان اگر بخواهند موضوع را سیاسی کنند کاری خلاف انجام داده‌اند، اظهار داشت: سیاسی کردن موضوع رد صلاحیت‌ها ظلم به نظام است و واکنش مردم را در پی خواهد داشت؛ اما اگر هر فردی احساس می‌کند در این فرایند به او ظلم شده است طبق قانون می‌تواند با مراجعه به مراجع قانونی آن‌ها را قانع کند که صلاحیتش را تأیید کنند.

حامدیان با اشاره به انتظارات از مراجع قانونی تصریح کرد: مراجع قانونی باید با اطلاع‌رسانی صحیح، مردم را در جریان معیارها قرار داده و افکار عمومی را روشن کنند تا این جریانات تأثیر منفی بر روی آن‌ها نداشته باشد.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان اصفهان بیان داشت: اگر حق کسی ضایع‌ شده است حتماً باید بررسی شود تا اگر ظلمی شده برگردد.

قائم‌مقام جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان ادامه داد: مراجع قانونی همچنین باید جلوی جوسازی و سیاسی‌کاری بعضی از جریانات که می‌خواهند موضوع رد صلاحیت‌ها را سیاسی جلوه دهند، بگیرند و افکار عمومی را روشن کنند.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:41

فضل‌الله کفیل با بیان اینكه حدود یک هزار نفر از اقشار مختلف در امر بازرسی به كار گرفته خواهند شد، بر استفاده از افراد توانمند، امانتدار و مسلط به قوانین انتخابات تاكید كرد و گفت: انتخابات باید در فضایی برگزار شود تا مردم با اطمینان كامل حضور حداكثری داشته باشند و به كاندیدای موردنظر خود رأی دهند و یكی از وظیفه‌های هیئت بازرسی نظارت مستمر بر روند انتخابات و مستندسازی نتیجه انتخابات و ارسال آن به هیئت بازرسی استان است.

وی افزود: در هر شعبه اخذ رأی یك بازرس حضور دارد كه با آغاز به كار هیئت بازرسی شهرستان، سربازرسان و بازرسان از طریق این هیئت انتخاب و دوره‌های آموزشی نیز برای آشنایی كامل با وظایف بازرسان برگزار خواهد شد.

فرماندار اصفهان از هیئت بازرسی حوزه انتخابیه این شهرستان خواست از تمام ظرفیت‌ها و شیوه‌های قانونی برای انجام وظایف خود استفاده نماید و با راه اندازی دبیرخانه هیئت بازرسی شهرستان و نظارت بر هیئت‌های بازرسی حوزه‌های فرعی زمینه را برای برگزاری انتخاباتی بی نقص فراهم کنند.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:41

به گزارش رویش نیوز به نقل از اصفهان زيبا، درشرایطی که برای چندین دهه، زیرساخت های حمل و نقل در اصفهان مانند هر شهر دیگری در کشور برای خودروها ساخته شده است، باید سیاست های نوآورانه برای کاستن از تغییرات آب و هوا، معکوس ساختن انحطاط محیط زیست و حمایت از انرژی جایگزین در این شهر پیاده شود. برای کاهش انتشار کربن خودروها در شهرباید شهروندان تشویق شوند،از دو چرخه به جای وسایل نقلیه چهار چرخ استفاده کنند. دوچرخه که بیش از 100سال از اختراع آن می گذرد، وسیله نقلیه واقعی آینده است و فرهنگ دوچرخه سواری شهری یک ابزار قدرتمند برای ساخت شهرهای پایدار، سالم و عدالت محور خواهد بود. انتشار کربن تنها معضل این روزهای شهر ما نیست، سال هاست که خیابان ها سبب مرگ شهر ما شده اند. معابر اصفهان از نظر اجتماعی مکان های مرده ای هستند که علت اصلی مرگ آنها همان اتومبیلی است که به خاطر آن ساخته شده اند و توسعه پیاده راه ها و مسیرهای دوچرخه می تواند حیات را به اصفهانباز گرداند.

تراکم ترافیکی وسایل نقلیه موتوری، تشدید آلودگی هوا، آلودگی صوتی و آلودگی زیست محیطی که سلامت و آرامش شهروندان را هدف گرفته، از دستاوردهای افزایش روزافزون استفاده از وسایل نقلیه شخصی و توجه ناکافی به سامانه حمل و نقل عمومی درشهر است. در شرایطی که متکی بودن الگوی سفر به خودرو، مانعی در مسیر دستیابی به حمل و نقل شهری پایدار است، شیوه های جا به جایی غیرموتوری به ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی مسیر دستیابی به شهر سالم و پایدار را هموار می کنند.

رشد جمعیت و توسعه شهری اصفهان مانند بسیاری دیگر از کلانشهرهای کشور از یک سو و ساختار فضایی نامتعادل، تغییر در روش زندگی و الگوهای شغلی ازسوی دیگر سبب افزایش تقاضای سفر در این شهر شده است. افزایش تقاضای سفر و نیاز به جا به جایی و پویایی شهروندان نیز افزایش تعداد خودروها و افزایش تراکم ترافکیی در شریان های اصلی و آلودگی زیست محیطی را به همراه داشته وسبب بر هم زدن روابط سنتی اجتماعی و سلامت روانی ساکنان شهر شده است.

درحقیقت همانقدر که خودرو یادآور شهرسازی پراکنده و لجام گسیخته است، دوچرخه می تواند نماد توسعه شهری با مقیاس انسانی و قابل مدیریت باشد. مسیرهای ویژه دوچرخه و ایستگاه های ارائه دوچرخه در معابر مختلف بسیاری از شهرهای جهان نشان می دهد، یکی از موارد تاثیرگذار دردستیابی به توسعه پایدار، کاهش مصرف منابع و حفظ آنهاست. در واقع دستیابی به توسعه پایدار با توسعه روزافزون حمل و نقل موتوری ممکن نیست.

متخصصان علوم زیست محیطی از چند دهه پیش نسبت به پیامدهای منفی کاربرد حمل و نقل موتوری نظیر تراکم ترافیک، آلاینده های زیست محیطی، مشکلات روحی و جسمی، استفاده ناکارآمد از زمین، تصادفات منجر به خسارت، نقص عضو و فوت، بلعیدن یارانه های دولتی و گرمایش کره زمین، هشدار راهکارهایی برای کاهش آنها پیشنهاد داده اند.

مدیریت تقاضای سفر، راهبردی جامع برای کاهش این پیامدهاست که طیف وسیعی از برنامه های تغییر در خصوصیات سفر را در بر می گیرد. یکی از این برنامه ها توسعه حمل و نقل سبز (غیرموتوری) است که شامل دوچرخه سواری و پیاده روی می شود.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان به نگاه ویژه مدیریت شهراصفهان به حمل و نقل پاک و پایدار و حضور پر رنگ آن در برنامه اصفهان 1400اشاره کرد و از آمادگی مدیریت این شهر برای ایجاد پیاده راه ها و مسیر دوچرخه خبر داد که می تواند در پنج سال آینده سبب بهبود وضعیت اصفهان شود.

اصفهان از گذشته های دور از ویژگی های اقلیمی واجتماعی برای استفاده از دوچرخه برخورداربوده است و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در برخی نقاط شهر وجود داشته است.

معاون برنامه ریزی،پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال های گذشته دوچرخه سهم 15درصدی درسفرهای شهری اصفهان داشته، از سهم 4 درصدی دوچرخه در حمل و نقل شهری این روزهای اصفهان خبرداد. به گفته محمدی، 11 درصدی که از سهم دوچرخه کاسته شده، به سهم خودروهای شخصی در سفرهای شهری افزوده شده است.

دوچرخه سواری شیوه حرکت انسانی و آهسته را با تعامل اجتماعی بیشتر فراهم می کند. کوچه های قدیمی و باریک در محلات اصفهان که غبار زمان برآن نشسته است، شاهدی بر این مدعاست.

این کوچه ها فضایی برای همدلی و ارتباط چهره به چهره شهروندان بود و امکان کشف محله و شهر را برای دوچرخه سوارانی که از این کوچه های آشتی کنان عبور می کردند، فراهم می کرد. اما نبود زیرساخت های لازم، طولانی شدن زمان برخی از سفرها، تداخل ترافیکی دوچرخه و سایر وسایل نقلیه، کاهش امنیت دوچرخه سواری، عوامل اجتماعی و فرهنگی به تدریج نقش این وسیله رادر جابه جایی شهروندان کمرنگ کرد. یکی از طرح ها و برنامه های اصلی در تحقق استراتژی آرام سازی ترافیک، احداث شبکه یکپارچه و منسجم مسیر دوچرخه برای انجام سفرهای شهری با اهداف مختلف؛شغلی، تحصیلی، خرید و تفریحی است، اما با وجود پتانسیل بسیار اصفهان برای ایجاد شبکه های منسجم دوچرخه، ایجاد این شبکه کمترموردتوجه قرارگرفته است.

علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از طراحی شبکه دوچرخه اصفهان خبر داد و گفت: زمانی که می خواهیم مسیرهای دوچرخه را در این شهر ایجاد کنیم ،می گویند در شهر دوچرخه سوار نیست و وقتی می خواهیم تعداد دوچرخه سوار هارا درشهر افزایش دهیم، می گویند که مسیر دوچرخه در شهر وجود ندارد.

در بسیاری از شهرهای جهان نیمی از مقطع عرضی معابر به عنوان حقوق مسلم عابران پیاده و دوچرخه سواران، به مسیرهای ویژه دوچرخه سواری و پیاده روها اختصاص می یابد.

به گفته معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان در شهرهای پیشرفته جهان سه لاین به حمل و نقل عمومی، دوچرخه و خودروشخصی اختصاص یافته است.در این خیابان ها اول به اتوبوس و دوچرخه فضایی اختصاص یافته و پس از آن، اگر فضایی باقی ماند به خودرو اختصاص می یابد، در حالی که خیابان های ما ابتدا به خودرو شخصی اختصاص یافته است و پس از آن اگر فضایی ماند به اتوبوس و دو چرخه اختصاص می یابد .

تقویت مشوق ها و حذف موانع موجود در توسعه گونه های ترابری همساز با محیط و با مقیاس انسانی نظیر دوچرخه سواری وافزایش سهم آن در سفرهای شهری نقش موثری دارد.

صلواتی تاکید کرد:برای توسعه دوچرخه سواری به عنوان یکی از شیوه های حمل ونقل پاک باید نگرش استفاده از حمل و نقل پاک در مدیران شهر، کارشناسان و شهروندان حاکم شود. بزرگراه ها و رینگ های ترافیکی که اصفهان را به یک شهر بزرگراهی تبدیل کرده اند، اگرچه این سال ها بخشی از مشکلات ترافیکی را به صورت موقتی حل کرده،اما سبب شده اند که سکون از شهر وآرامش از شهروندان رخت بر بندد.

توجه مدیران شهر در سال های پیش رو به کاهش تقاضای سفرهای شهری و طراحی و برنامه ریزی مسیرهای پیاده و دوچرخه و ترویج فرهنگ استفاده از آنها در فضاهای شهری می تواند در حل معضلات ترافیکی و زیست محیطی شهری که روزگاری از باغ ها و فضاهای سبز روح انگیز بسیاری برخوردار بودو امروز در حصار آلودگی های زیست محیطی گر فتار است،موثر باشد.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 22:26

به گزارش رویش نیوز، در روزهاي گذشته شايعه‌اي به صورت گسترده در اصفهان  به نقل از آقاي بادامچيان-عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي- منتشر شده بود.

شایعه از این قرار بود که ايشان گفته است فهرست مدنظر اصولگرايان در اصفهان نهايي شده و به تهران نيز اعلام شده است. بر اساس این نقل قول پنج نامزد منتخب اين ليست عبارتند بودند از: حجت الاسلام احمد سالك، دكتر حميدرضا فولادگر، مجيد نادرالاصلي، دكتر مجتبي خيام نكوئي و سيد مجيد عامليان.

اما پس از انتشار این خبر در فضای سیاسی اصفهان، دبير حزب مؤتلفه اسلامي در اصفهان نسبت به انتشار اين خبر واکنش نشان داد. جعفري نژاد در واكنش به اين شايعه از استقلال استان ها در قبال مركز سخن گفته است و اينكه موتلفه از وحدت حمايت مي كند. متن مصاحبه دبير حزب موتلفه در ادامه مي آيد:

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان اصفهان در این رابطه و در گفت‌و‌گو با فارس گفت: این شایعه توسط دکتر بادامچیان به ‌شدت تکذیب شد. وی افزود: استان‌ها در این امر با استقلال کامل عمل می‌کنند و مرکز جهت حمایت از وحدت و برطرف کردن اختلافات احتمالی در صورت نیاز ورود پیدا می‌کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقل قول بادامچیان که مسئولیت امور استان‌های ستاد انتخابات شورای همگرائی اصولگرایان کشور را بر عهده دارد، اعلام کرد: تلاش‌هایی که در راستای ایجاد وحدت در بین اصولگرایان با محوریت روحانیت معظم صورت گرفته است، بسیار قابل تقدیر خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: اصولگرایان در استان‌ها به منظور دستیابی به وحدت و یک‌صدا شدن مستقل عمل می‌کنند و ما نیز از این وحدت حمایت می‌کنیم و هر جا نیز اختلافی باشد برای حل اختلاف وارد می‌شویم.

جعفری‌نژاد تصریح کرد: بنابراین شایعاتی که مرکز و ما در تعیین لیست انتخاباتی اصولگرایان در استان‌ها ورود پیدا می‌کنیم را صراحتاً تکذیب نموده و این‌گونه شایعات را از ناحیه کسانی می‌دانیم که از وحدت بوجود آمده رنج می‌برند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان اصفهان در پایان تاکید کرد: عده‌ای تلاش دارند تا این امر مهم را تحت‌الشعاع قرار دهند که ان‌شاءالله نتیجه نخواهند گرفت و وحدت اصولگرایان با قوت تمام محقق خواهد شد.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 19:59

مسئول ستاد انتخاباتی مجمع اصولگرایان اصفهان گفت: طی روزهای آتی نفرات اصلی لیست معرفی خواهند شد؛ همچنین همین روند در شهرستان‌ها هم در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم طی یکی دو هفته آینده نماینده‌های اصولگرا را معرفی کنیم.

به گزارش رویش نیوز ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس درباره آخرین وضعیت اجماع اصولگرایان در این شهر اظهار کرد: با تشکیل مجمع اصولگرایان که توسط آیت‌الله مهدوی، حجج‌الاسلام بهشتی‌نژاد و سالک ایجاد شد، تعداد 80 نفر از افراد سرشناس مجمع اصولگرایی و همچنین نمایندگان تشکل‌های اصولگرا در این مجمع حضور پیدا کردند.

وی افزود: خوشبختانه فرآیندی برای این منظور و همچنین مدلی برای انتخابات شکل گرفته است و از بین 50 نفر از نامزدهایی که در دایره اصولگرایی حضور داشتند، تعداد 11 نامزد برای انجام مصاحبه و ارزیابی نهایی انتخاب شدند که مصاحبه‌ها در حال پیگیری است.

مسئول ستاد انتخاباتی مجمع اصولگرایان اصفهان در ادامه تصریح کرد: طی روزهای آتی نفرات اصلی لیست معرفی خواهند شد؛ همچنین همین روند در شهرستان‌ها هم در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم طی یکی دو هفته آینده نماینده‌های اصولگرا را معرفی کنیم.

وی با اشاره به فشارهایی که به شورای نگهبان وارد می‌شود و همچنین وظیفه مراجع قانونی در مقابله با زیاده‌خواهان تأکید کرد: امسال با ثبت‌نام بیش از اندازه مواجه شدیم که این امر طبیعی به نظر نمی‌رسد؛ ثبت‌نام 12 هزار نفر برای 290 کرسی مجلس موضوعی غیرمتعارف است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: این موضوع ممکن است ناشی از اشکالات در قانون باشد که باید حل شود اما اگر بخواهیم مسائل قانونی را دخیل نکنیم، به نظر می‌رسد بخش زیادی از این اتفاقات از قبل برنامه‌ریزی شده باشد تا با فشار به شورای نگهبان که مسئول رسیدگی به این موضوع است، این شورا را تحت تأثیر قرار دهند.

وی بیان داشت: شورای نگهبان موظف است افرادی را برای مجلس تائید کند که از همه لحاظ توانمندی و صلاحیت‌های لازم را برخوردار باشند.

ابوالفضل قربانی خاطر نشان کرد: بدیهی است که شورای نگهبان در این خصوص کوتاهی نکند زیرا هم در پیشگاه خداوند و هم پیشگاه مردم مسئول خواهد بود.

وی اذعان کرد: شورای نگهبان باید به این روندی که تاکنون داشته است ادامه دهد؛ مسئولیت نمایندگی مسئولیت کمی نیست و یک نماینده مجلس باید همه از همه فیلترها عبور کند.

دبیر جمعیت رهپویان با اشاره به رد یا احراز برخی صلاحیت‌ها گفت: اگر تاکنون صلاحیت برخی‌ها احراز نشده است، راهکارهای قانونی برای بررسی این موضوع وجود دارد.

وی تأکید کرد: اگر نامزدهایی که صلاحیت‌شان محرز نشده است و از مراجع قانونی پیگیر این موضوع نشدند، نشان‌گر این است که این نهضت ثبت‌نام‌ها بدون دلیل نبوده است.

مسئول ستاد انتخاباتی مجمع اصولگرایان اصفهان اظهار کرد: امیدواریم همه چارچوب قانونی را رعایت کنند و به آن احترام بگذارند و اگر کسی صلاحیتش محرز نشد، باید به دنبال موارد قانونی آن باشد؛ داشتن یک مدرک تحصیلی تنها نمی‌تواند دلیلی بر داشتن صلاحیت برای نشستن بر روی کرسی مجلس باشد.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 119 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 19:59

امین منوچهری با سپاهان به توافق رسید
سه شنبه ، 29 دی 1394 ، 10:38

امین منوچهری برای پیوستن به تیم فوتبال سپاهان با مسئولان این باشگاه به توافق رسید.

به گزارش رویش نیوز به نقل از تسنیم، امین منوچهری مهاجم سابق تیم‌های استقلال، سایپا و راه آهن برای پیوستن به تیم فوتبال سپاهان با مسئولان این باشگاه به توافق رسیده است.

گفته می‌شود این بازیکن پس از عقد قرارداد رسمی با باشگاه سپاهان، در روزهای آینده به اردوی طلایی‌پوشان در ترکیه اضافه می‌شود.

پیش از این هم سپاهان یک بازیکن بوسنیایی و یک بازیکن جوان به نام علی هزامی را در اختیار گرفته بود.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:10

 

رویش نیوز- سرویس سیاسی: انتخابات مجلس دهم کم کم به روزهای حساس خود نزدیک می شود و تنور انتخابات گرم شده است. شنبه گذشته آخرین مهلت هیئت های نظارت برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس بود و پس از آن آمار تایید صلاحیت شدگان برای حضور در انتخابات مجلس حدود 45 درصد اعلام شد.

البته از همان زمان ثبت نام آمار بالای رد صلاحیت شدگان قابل پیش بینی بود و زمانی که هیئت های اجرایی با دور زدن قوانین اقدام به تأیید صلاحیت 90 درصد کردند مشخص بود که وظیفه رد صلاحیت عده زیادی از ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس دهم به شورای نگهبان محول شده است. هر چند طبق آمار در حال حاضر هم شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها رکورد زده است و با تایید 4720 نفر از ثبت نام کنندگان در حال حاضر برای هر کرسی مجلس 16 نفر کاندیدا شده اند.

اما اعلام آمار رد صلاحیت شدگان و همچنین خبرهای غیر رسمی که از رد صلاحیت عده زیادی از ثبت نام کنندگان و حتی 50 نفر از نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات آتی خبر می داد باعث برخی واکنش ها و موضع گیری های افراد شاخص به خصوص در جریان اصلاح طلب شد. ابتدایی ترین واکنش ها را استانداران دولت تدبیر و امید نشان دادند. از شاخص ترین این افراد می توان استانداران خوزستان، هرمزگان، تهران و زنجان را نام برد که موضع گیری سختی نسبت به رد صلاحیت شدن تعداد زیادی از کاندیداها به خصوص در جریان مطبوع خود داشته اند.

برخی اصلاح طلبان نیز با حمله به شورای نگهبان این شورا را محکوم به سختگیری و حتی جهت گیری در تأیید صلاحیت ها کردن اما حجت الاسلام روحانی ریاست محترم جمهور در نشست خبری که به مناسبت آغاز اجرای برجام برگزار شده بود عنوان داشت: "ظاهراً در در داخل هم باید مدل برجام را اجرا کنیم. اطلاعات اولیه که به من داده اند در مورد احراز صلاحیت ها خیلی خوشحال کننده نبود امیدوار هستیم شورای نگهبان به عدم احراز صلاحیت ها رسیدگی کند اگر فردی تأیید صلاحیت نشده و قابلیت تأیید صلاحیت دارد که از نظر من بسیار هم هست!!!! شورای نگهبان به آن رسیدگی کند، من نیز به عنوان رییس جمهور مجری قانون اساسی هستم و از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می کنم".

واکنش ها در رابطه با موضوع رد صلاحیت ها بسیار زیاد بوده است ولی در ابتدا در پاسخ به حجت الاسلام روحانی در رابطه با این صحبت که "من نیز به عنوان رییس جمهور، مجری قانون اساسی هستم و از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می کنم". امروز همچنين در خبرها آمده بود كه رئيس جمهور از رهبري درخواست حكم حكومتي درباره ردصلاحيت ها كرده است. باید گفت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و همچنين در ديگر قوانین مربوط به انتخابات، هیچ اختیاری برای رئیس جمهور در باب نظارت و مراحل بررسی تایید صلاحیت‌ها وجود ندارد و نظارت بر انتخابات به صراحت به عهده شورای نگهبان است. اگر روحانی می‌خواهد به دلیل دوستی که با برخی از این افراد دارد وکیل مدافع رد صلاحیت‌ها باشد و در مورد آنها با شورای نگهبان مذاکره کند هیچ اشکالی ندارد اما رئیس جمهور هیچ وظیفه‌ای قانونی در مورد ردصلاحیت‌ها ندارد. او می‌تواند از جایگاه شهروندی خود نظراتش را به شورای نگهبان منعکس کند.

نکته بعدی که باید اصلاح طلبان به آن دقت داشته باشند حضور عده زیادی از افراد سرشناس این جناح در فتنه 88 است. افرادی که شاید به امید به پایان رسیدن عمر نظام جمهوری اسلامی در قالب جریانی اقدام به مبارزاتی علیه نظام کردند ولی در مقابل خیل خروشان مردم شکست خوردند. فتنه بنا بر فرمايش مقام معظم رهبری خط قرمز نظام است و نمی توان افرادی كه در فتنه نقش موثری داشته اند را به عنوان کاندیداهای انتخابات مجلس در معرض انتخاب مردم قرار داد.

اما درباره میزان بالای رد صلاحیت شدگان انتخابات فعلی می توان به ميزان بالاي ثبت نام كنندگان در اين دوره و همچنين عملکرد ضعیف هیئت های اجرای اشاره کرد. هیئت های اجرایی برای بالا بردن آمار کاندیداها و شاید چنین هجمه ای علیه شورای نگهبان در چنین روزی، اقدام به تایید صلاحیت بي ضابطه کردند که خبرهایی مربوط به سوابق برخي از تایید صلاحیت شدگان نیز در اخبار منتشر شد تا اشتباهات هیئت های اجرایی نیز برای همگان مشخص شود. پیش از این در مطلبی به این تایید صلاحیت 90 درصدی پرداخته شده است. در اين دوره 

اما در حال حاضر کاندیداهای معترض به عملکرد شورای نگهبان می توانند در صورتی که مدارکی جهت تایید صلاحیت خود دارند به شورای نگهبان ارائه کنند تا شورای نگهبان دوباره آن ها را در زمان مقرر بررسی کرده و نتایج را اعلام کند. شورای نگهبان که به گفته مقام معظم رهبری یکی از ارکان رعایت حق الناس در انتخابات است، موظف است که مدارک این افراد را به طور کامل رصد و در صورتی که رد صلاحیت این افراد در هيئت هاي نظارت استاني به اشتباه صورت گرفته شده باشد، از حق اين افراد براي شركت در انتخابات صيانت كند. به هرحال آمار رد صلاحيت 50 نماينده فعلي مجلس جا را تامل بيشتر شوراي نگهان بر عملكرد هيئت هاي اجرايي استان ها باز مي گذارد. این اقدام نيز در راستای حراست از حق الناس در انتخابات مجلس می باشد. مقام معظم رهبری در همین رابطه فرموده اند: "یکی از رعایت حقوق مردم این است که آدم صالح را رد نکنیم و ناصالح را راهش ندهیم" شورای نگهبان باید بدون تأثیر پذیری از هیچ فرد یا جناحی کار خود را به نحو احسن انجام دهد تا کشور انتخابات پر شور و سالمی باشد.

 

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:10

به گزارش رویش نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد پيش از ظهر دوشنبه با حضور در بیت آیت‌الله محمدعلی ناصری، با این استاد بزرگ اخلاق و عالم گرانقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله ناصری در ابتدای این برنامه اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه به گونه‌ای شده که مشکلات و سختی‌ها افزایش پیدا کرده و زندگی‌ها به سختی پیش می‌رود و اداره این فضا نیز به سختی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این شرایط چون امام زمان (عج) بر همه چیز آگاه است و توانایی بسیار زیادی دارد، باید به ایشان متوسل شد و برای رفع مشکلات از ایشان کمک و یاری خواست.

رئیس مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ کاری بدون اجازه امام زمان (عج) صورت نمی گیرد، بیان کرد: هیچ برگی بدون اجازه از امام زمان (عج) از درخت نمی‌افتد و از همین رو برای رفع مشکلات باید از حضرت مهدی (عج) کمک خواست.

وی افزود: کوه بلند مشکلات با توسل به امام زمان (عج) حل می‌شود و از همین رو در مواجه با مشکلات باید دست به دامن ایشان شده و با خواندن نماز حضرت از ایشان كمك خواست.

آیت‌الله ناصری تصريح كرد:‌ در كنار همت و تلاش در كارها بايد به توكل بر خدا و توسل به امام زمان (عج) نيز توجه ويژه‌ای داشت و از این بزرگواران نيز در كارها كمك خواست.

وي گفت: كارهايی كه شهرداری انجام میدهد، مشكلات و سختی های بسياری دارد و از همين رو شهرداری بايد با توكل بر خدا و توسل بر امام زمان (عج) اين مشكلات را حل كند.

علما ستون معنوي شهر هستند

شهردار اصفهان نیز در حاشيه اين ديدار گفت: در كنار همت و فعاليت‌هايی كه تيم مديريت شهری برای شهر انجام میدهد، لازم است كه توجه وي‍ژه به علمای شهر كه به نوعی ستون معنوی شهر هستند داشته باشيم و از رهنمودها و پيشنهادهای آنها استفاده كنيم.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: با توجه به تمام فعاليت‌هايی كه شهرداری در شهر انجام میدهد، اگر دعای خير علمایی همچون آیت‌الله ناصری كه ستون معنوی شهر هستند، همراه تيم مديريت شهری نباشد، بسیاری از فعاليت‌ها بركت لازم را ندارد.

وی تصريح كرد:‌ با توجه به ضرورت ديدار با علمای شهر، اين مسئله يكی از برنامه‌های اصلی تيم مديريت شهری جديد بوده و ما توجه ويژه‌ای نسبت به اين مسئله داريم.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:18

مجمع انتخاباتی هیئت بوکس استان اصفهان امروز برگزار نخواهد شد و به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، بر اساس اعلام اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، قرار بود ساعت 11 امروز سه‌شنبه مجمع انتخاباتی هیئت بوکس استان اصفهان، برگزار شود.

با این ‌حال همان‌طوری که فارس روز گذشته خبر داده بود، برخی از کاندیداها در تلاش بودند تا نظر فدراسیون برای لغو جلسه امروز را جلب کنند که این اتفاق رخ داد و پس از ارسال نامه رسمی فدراسیون برای لغو، به کاندیداها و اعضای رأی‌دهنده، اطلاع‌رسانی شد.

اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، هنوز دلیل لغو این مجمع را اعلام نکرده است اما برخی از کاندیداها به نحوه چینش اعضای مجمع انتخاباتی هیئت بوکس معترض بوده و مدعی هستند در انتخاب بهترین‌ها در بخش نماینده ورزشکار، مربی و داور نفرات برتر گزینش نشده‌اند.

محمدرضا غزنوی، مرتضی عظیمی، جمشید عرب‌جحوانی، محسن اسماعیلی، سیروس سلحشور و علیرضا قاسمی 6 نفری هستند که برای ریاست هیئت بوکس استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند و اگر مجمع با تأخیر دوباره‌ای مواجه شود، احتمال ثبت‌نام دوباره از کاندیداهای ریاست هیئت وجود دارد.

به گزارش فارس، در مجمع قبلی هیئت بوکس استان اصفهان، مجید رمضان‌پور با کسب حداکثر آرا ریاست هیئت را به دست آورد و در حال حاضر نیز سرپرستی هیئت را بر عهده دارد.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:18

وضعیت ناسالمِ هوای اصفهان درروزهوای پاک
سه شنبه ، 29 دی 1394 ، 10:34

رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با توجه به پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کیفیت هوای اصفهان امروز برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش رویش نیوز بابک صادقیان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شاخص‌های سنجش کیفیت هوا اظهار داشت: براساس شاخص‌های کیفی هوا، وضعیت هوای شهر اصفهان امروز سه‌شنبه 29 دی با میانگین 131 برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های سنجش کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 7 صبح امروز هوای اصفهان را ناسالم گزارش می‌کنند، افزود: براین اساس شاخص‌های سنجش آلودگی هوا در ایستگاه‌های میدان احمدآباد عدد 133، خیابان استانداری 132، خیابان وحید 129، چهارباغ خواجو 130، میدان آزادی 130، بزرگراه شهید خرازی 132 و میانگین 131 را نشان می‌دهد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان وی با بیان اینکه این اداره‌کل از شهروندان درخواست می‌کند از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند، گفت: در این وضعیت به گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و ریوی و بانوان باردار توصیه می‌شود در حد امکان از منزل خارج نشوند.

به گزارش تسنیم، بر‌اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:18

جلوه‌گر نور ایزدی

دلبرا برخيز و بنما دلبری * دلبری کن تا هزاران دل بری

ای بت مه پيکر سيمين بدن * ای که از خوبان عالم برتری

موسم وجد است و شادی و نشاط * وقت آن شد باده ای خوش آوری

پر کن از می دَم بِه دم پيمانه را * ساغری و در پی آن ساغری

جلوه گر شد نور پاک ايزدی * شمس زيبای امام عسکری

عالم از يمن قدومش چون بهشت * يوسف مصری به ماهش مشتری

بيت هادی روشن از روی حسن *گوهری آمد کنار گوهری

لاله خوشبوی باغ فاطمه * در رخش پيدا فروغ داوری

طلعتش تابنده تر از مهر و ماه * بُرده دل از حور و غلمان و پری

تهنيت برمهدی صاحب زمان * حامی آئين حق جعفری

ای امام عسکری بر ما نظر * ما همه ذره، تو ذره پروری

در دو دنيا ای امام انس و جان * از تو ما داريم چشم ياوری

کی شود آيد امام آخرين * تا زند بر هم بساط قيصری

ای خوش آن روزی که آيد اين ندا * تکيه زد مهدی، به تخت رهبری

چون بيايد خسرو عدل آفرين * برکَند بنيان کفر و خودسری

محسن صافی ز هجران دم مزن * ای خوش آن دم روی ماهش بنگری

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 3:39

نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه 15گانه استان اصفهان مشخص شدند.

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، پس از پایان بررسی‌های هیئت نظارت استان اصفهان، نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه 15گانه استان معرفی شدند.

طی اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بر اساس ماده 52 قانون انتخابات و ماده 34 آئین‌نامه اجرایی آن، کلیه افرادی که بر اساس رأی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات صلاحیت آنان احراز نگردیده است در صورت تمایل می‌توانند طی روزهای یکشنبه 27 تا سه‌شنبه 29 دی ماه از ساعت 8 تا 16 در تهران به ورزشگاه تختی واقع در بزرگراه بسیج، بلوار هجرت و در مراکز استان‌ها به محل‌های تعیین شده از سوی دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت نمایند.

 شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن ماه اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می‌گیرد.

اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک‌روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق‌های رأی، نظر خود را درباره آن‌ها اعلام کنند.

* 33 درصد داوطلبین مجلس دهم در استان اصفهان تایید صلاحیت شدند

احمدرضا ضیایی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از 864 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش از این در هیئت‌های اجرایی استان اصفهان تائید شده بودند، 284 نفر در هیئت نظارت مرکزی استان احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: این یعنی که معادل 33 درصد از داوطلبین تایید شده در هیئت‌های اجرایی احراز صلاحیت شدند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: از این تعداد 29 نفر از ادامه روند کار انصراف دادند و 267 نفر رد صلاحیت شدند و همچنین 280 نفر هم با عدم احراز صلاحیت روبرو شدند. 4 نفر هم هیچ اعلام نظری در موردشان صورت نگرفت که جمع این آمار برابر است با 864 نفری که در هیئت‌های اجرایی تایید شده بودند.

*هیئت نظارت با حفظ امانت‌داری، کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین عمل می‌کند

مرتضی طبیبی؛ رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان اصفهان، پیش از این در پاسخ به اینکه آیا فشاری از طرف جریان‌های خاص به هیئت نظارت بر انتخابات وارد می‌شود یا خیر، بیان داشت: هیئت‌های اجرایی که در فرمانداری‌ها تشکیل می‌شوند و مسئولیت اجرایی انتخابات را بر عهده دارند و هم هیئت نظارت که وظیفه‌ نظارت بر تمام امور انتخابات را بر عهده دارند؛ طبیعی است که در هر دوره‌ای تحت جوسازی‌ها و تبلیغات سوء، تخریب‌های برخی از افراد و جریانات سیاسی به‌ویژه گروه‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان اصفهان ادامه داد: شورای نگهبان و شبکه‌ نظارت زیر مجموعه‌‌ این شورا بنابر فرامین اکید رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با متانت، صراحت، قاطعیت، شجاعت، تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشارها قرار نگرفته و بر اساس قانون و شرح وظایف ایفای نقش کرده و می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پایان تأکید کرد: شورای نگهبان همیشه سعی خود را داشته تا به عنوان امانت‌داری صادق نظارت بر برگزاری انتخابات را به طور کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین و ارشادات مقام معظم رهبری عمل کند.

، جدول زیر تعداد داوطلبین تایید شده در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان پس از اعلام نتایج بررسی‌های هیئت اجرایی و هیئت نظارت است. تعداد اسامی کل ثبت‌نام کنندگان مربوط به پایان ایام نام‌نویسی بوده و آمار انصراف دهندگان در آن لحاظ نشده است.

حوزه انتخابیهتعداد کل داوطلبین ثبت‌نامی پیش از انصرافمجموع تعداد تائیدشدگان هیئت‌های اجرایی و نظارت
اصفهان404120
گلپایگان و خوانسار4610
نطنز، قمصر و بادرود5515
برخوار، شاهین‌شهر و میمه6514
نجف‌آباد و تیران537
نائین و خوروبیابانک2313
شهرضا و دهاقان4113
فلاورجان3610
لنجان6115
خمینی‌شهر3710
سمیرم3810
فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت3714
مبارکه44 ـ
اردستان225

کاشان و آران و بیدگل

4617

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:00

نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه 15گانه استان اصفهان مشخص شدند.

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، پس از پایان بررسی‌های هیئت نظارت استان اصفهان، نامزدهای تایید صلاحیت شده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه 15گانه استان معرفی شدند.

طی اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و بر اساس ماده 52 قانون انتخابات و ماده 34 آئین‌نامه اجرایی آن، کلیه افرادی که بر اساس رأی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات صلاحیت آنان احراز نگردیده است در صورت تمایل می‌توانند طی روزهای یکشنبه 27 تا سه‌شنبه 29 دی ماه از ساعت 8 تا 16 در تهران به ورزشگاه تختی واقع در بزرگراه بسیج، بلوار هجرت و در مراکز استان‌ها به محل‌های تعیین شده از سوی دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه و پس از تکمیل فرم شکایت، رسید دریافت نمایند.

 شورای نگهبان نظر نهایی خود را نسبت به اعتراضات تا 16 بهمن ماه اعلام خواهد کرد و در مرحله بعدی، اعتراض داوطلبان به این نظر شورا صورت می‌گیرد.

اسامی نهایی در 20 بهمن از طرف شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود و این وزارتخانه اسامی نامزدهای دارای صلاحیت را در 27 بهمن به حوزه‌های انتخابیه می‌دهد تا فردای این روز، فرمانداران اسامی را منتشر کنند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن تا پنجم اسفند به مدت یک هفته خواهد بود تا با یک تنفس یک‌روزه در آن، مردم شریف ایران در 7 اسفند با آرای ریخته شده در صندوق‌های رأی، نظر خود را درباره آن‌ها اعلام کنند.

* 33 درصد داوطلبین مجلس دهم در استان اصفهان تایید صلاحیت شدند

احمدرضا ضیایی شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از 864 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش از این در هیئت‌های اجرایی استان اصفهان تائید شده بودند، 284 نفر در هیئت نظارت مرکزی استان احراز صلاحیت شدند.

وی افزود: این یعنی که معادل 33 درصد از داوطلبین تایید شده در هیئت‌های اجرایی احراز صلاحیت شدند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: از این تعداد 29 نفر از ادامه روند کار انصراف دادند و 267 نفر رد صلاحیت شدند و همچنین 280 نفر هم با عدم احراز صلاحیت روبرو شدند. 4 نفر هم هیچ اعلام نظری در موردشان صورت نگرفت که جمع این آمار برابر است با 864 نفری که در هیئت‌های اجرایی تایید شده بودند.

*هیئت نظارت با حفظ امانت‌داری، کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین عمل می‌کند

مرتضی طبیبی؛ رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان اصفهان، پیش از این در پاسخ به اینکه آیا فشاری از طرف جریان‌های خاص به هیئت نظارت بر انتخابات وارد می‌شود یا خیر، بیان داشت: هیئت‌های اجرایی که در فرمانداری‌ها تشکیل می‌شوند و مسئولیت اجرایی انتخابات را بر عهده دارند و هم هیئت نظارت که وظیفه‌ نظارت بر تمام امور انتخابات را بر عهده دارند؛ طبیعی است که در هر دوره‌ای تحت جوسازی‌ها و تبلیغات سوء، تخریب‌های برخی از افراد و جریانات سیاسی به‌ویژه گروه‌های معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان اصفهان ادامه داد: شورای نگهبان و شبکه‌ نظارت زیر مجموعه‌‌ این شورا بنابر فرامین اکید رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با متانت، صراحت، قاطعیت، شجاعت، تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشارها قرار نگرفته و بر اساس قانون و شرح وظایف ایفای نقش کرده و می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پایان تأکید کرد: شورای نگهبان همیشه سعی خود را داشته تا به عنوان امانت‌داری صادق نظارت بر برگزاری انتخابات را به طور کاملاً مستقل و در چارچوب قوانین و ارشادات مقام معظم رهبری عمل کند.

، جدول زیر تعداد داوطلبین تایید شده در حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان پس از اعلام نتایج بررسی‌های هیئت اجرایی و هیئت نظارت است. تعداد اسامی کل ثبت‌نام کنندگان مربوط به پایان ایام نام‌نویسی بوده و آمار انصراف دهندگان در آن لحاظ نشده است.

حوزه انتخابیهتعداد کل داوطلبین ثبت‌نامی پیش از انصرافمجموع تعداد تائیدشدگان هیئت‌های اجرایی و نظارت
اصفهان404120
گلپایگان و خوانسار4610
نطنز، قمصر و بادرود5515
برخوار، شاهین‌شهر و میمه6514
نجف‌آباد و تیران537
نائین و خوروبیابانک2313
شهرضا و دهاقان4113
فلاورجان3610
لنجان6115
خمینی‌شهر3710
سمیرم3810
فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت3714
مبارکه44 ـ
اردستان225

کاشان و آران و بیدگل

4617

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 116 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 1:00

به گزارش رویش نیوز مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان گفت: در هفتاد و هفتمین سالروز تاسیس بانک مسکن استان اصفهان به تخصصی ترین بانک توسعه ای مسکن در کشور نزدیک می شویم.

« بانک مسکن بزرگترین بانک توسعه ای مسکن است » این صحبتی بود که مهدی بلوچی مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان در مراسم سالروز تاسیس بانک مسکن در جمع کارمندان این بانک به آن اشاره کرد و در این رابطه افزود: نقش ممتاز و برجسته اقتصادی کشور در حوزه مسکن به طور کامل در اختیار بانک مسکن قرار گرفته و می توانیم این نوید را به مردم و همکاران بدهیم که در حال نزدیک شدن به بزرگترین بانک توسعه ای مسکن در کشور هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک مسکن،یکی ازقدیمی ترین وباتجربه ترین بانکهای کشور و به عنوان یک بانک تخصصی باپشت سرنهادن 77 سال تجربه،نقش بسزایی درتأمین مالی بخش مسکن، صنایع ساختمانی ودیگرعملیات بانکداری اسلامی ایفا کرده است. این بانک اززمان تأسیس،نسبت به تأمین مسکن تعداد قابل توجهی ازافراد اقدام کرده،به گونه ای که میتوان گفت، حدود یک سوم واحدهای موجود درکشور از انواع تسهیلات بانک مسکن استفاده کرده اند.

این مقام مسئول می گوید: این بانک تنهابانکی است که دارای انواع حسابهای صندوق پس اندازمسکن است. دراین حسابهای برنامه‌ای که به منظوراخذتسهیلات خرید،ساخت ویاتعمیرواحدمسکونی افتتاح میشود، بانک متعهداست تادرزمان مقررو براساس ضوابط تعیین شده به مشتریان خودتسهیلات اعطاکند. بدین ترتیب مشتری ازدریافت تسهیلات مربوطه اطمینان خاطرداشته ومیتواند برای خرید یاساخت واحد موردنظرخود،برنامه ریزی کند. حضوردربازارمسکن درنقش مثمرثمربانک مسکن دراین ورطه اقتصادی نویدی است که هفتادوهفت سال تلاش صادقانه ومخلصانه همکاران نصیب این مجموعه کردندوباعث شدند تا امروزبانک مسکن درقله افتخارقراربگیرد.

بلوچی در ادامه صحبتهایش با اشاره به اینکه در جذب منابع دارای رشد خوبی بودیم، گفت: در سال جاری 7 هزار و 900 میلیارد ریال جذب منابع داشتیم که نسبت به سال گذشته 36.4 رشد را شاهد بودیم و با توجه به این رشد رتبه سوم کشور را در این حوزه بدست آوردیم.

وی همچنین اذعان داشت: بالغ بر 88 در صد از شعب بانک مسکن استان بالغ بر 100 درصد از اهداف خود را در سال جاری انجام داده اند و دیگر شعباتی هم که هنوز به صد در صد نرسیده اند به دلیل عدم تحقق اهداف آنها در شعب بوده است.

alt

** راهی تا جشن 30 هزار میلیاردی نمانده است

مدیر شعب بانک مسکن استان اصفهان در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به اینکه راهی تا جشن 30 هزار میلیارد ریالی بانک مسکن نمانده است، متذکر شد: درآینده ای نه چندان دور نیز شاهد ورود به منابع 30 هزار میلیارد ریالی بانک مسکن استان اصفهان هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: استان اصفهان دارای رتبه دوم منابع اعتباری استان است که در همین راستا 110 درصد در بخش منابع ارزان قیمت رشد داشتیم.

بلوچی با بیان اینکه در ابتدای سال دو شعبه 800 میلیارد ریالی در استان وجود داشت، گفت: هم اکنون در استان اصفهان 7 شعبه بالاتر از 800 میلیارد ریال وجود دارد که به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور به باشگاه بالای یک هزار میلیارد ریالی بپیوندیم که باعث ارتقای یک پله ای استان نیز می شود.

وی در خصوص حوزه های پیشتاز و سرآمد گفت: دو حوزه ناظر بانک مسکن در استان از حوزه های پیشتاز و سرآمد است که تا کنون 121 درصد از اهداف بانک را محقق کرده اند که از این حیث نیز می توانیم بگوییم که موفق عمل کرده ایم.

مدیرشعب بانک مسکن استان اصفهان در ادامه صحبتهای خود اظهار کرد: با توجه به سهم 5.8 درصدی پرسنل بانک مسکن در میان دیگر بانکهای استان، سهم منابع این بانک در بین دیگر شعب بانکهای دولتی استان اصفهان 6.5 درصد است که این حاکی از تلاش یکپارچه و مضاعف کلیه کارکنان این بانک در استان پهناور اصفهان است.

alt

** مسکن یکم ناشی از تجربه صندوق مسکن بوده است

وی همچنین در خصوص حساب صندوق مسکن یکم بیان کرد: مسکن یکم ناشی ازتجربه صندوق مسکن بودکه توسط فرشچیان مدیرعامل وقت بانک مسکن 15 سال گذشته پایه ریزی شد ، و طبق اصول پس انداز برای خانه دار شدن، این اصل در شرایط این حساب در نظرگرفته شده وبرمبنای سپرده گذاری این مقوله درحال تحقق است.

این مقام مسئول عنوان کرد: 60 شعبه دراستان اصفهان(اصفهان-کاشان-خمینی شهر-نجف آباد) مشمول وام مسکن یکم 60میلیون تومانی میشوندکه این تعداد مشمولیت درمیان استانها بالاترین رقم را شامل میشود. نزدیک به 62 درصد ازشعب بانک مسکن استان،مجاز به افتتاح صندوق مسکن یکم برای تسهیلات 600 میلیون ریالی ومابقی شعب مجازبه افتتاح حساب برای تسهیلات 400 میلیون ریالی هستند که با این تعداد وکیفیت،مدیریت استان اصفهان دربین کل مدیریتهای کشوردارای بیشترین تعداد شعبه دربخش 600 میلیون ریالی است.


alt

** سال آینده شاهد پایان طرح مسکن مهر خواهیم بود

وی در رابطه با مسکن مهر می گوید: بالغ بر 3 هزار فقره وام مسکن ازابتدای سالجاری تاکنون توسط این بانک به مردم پرداخت شده که یکهزارو 500 میلیاردریال اعتباررا شامل میشود وهم اکنون مانده خالص تسهیلات دراین بخش 48 هزارمیلیاردریال است و بالغ بر 180 فقره تسهیلات بازرگانی دادیم که 95 میلیاردریال تسهیلات پرداخت شده است.

بلوچی با بیان اینکه مانده کل تسهیلات استان، 65 هزارمیلیاردریال است، گفت: 36 هزارمیلیاردریال این تسهیلات به بخش مسکن مهرتعلق دارد. وتلاش کرده ایم تا تمام اعتبارات استان رادرهمین استان مصرف شود.

وی در پایان این بحث یادآور شد: 151 هزارواحدمسکن مهردراستان وجوددارد که 110 هزارواحدآن تقسیط شده وتا اواسط سال آینده نیز مقوله مسکن مهرنیزدراصفهان پایان میپذیرد.

در ادامه این مراسم دکتر بانکی مولف کتاب دختران آفتاب نیز به ایرد سخنانی در خصوص کتاب خود که یکی از محورهای برگزاری این همایش بود، پرداخت و نکاتی را در خصوص رفتار با دختران و خانواده را به خانواده های حاضر در سالن گوشزد کرد.

شایان ذکر است در در پایان مراسم از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی با موضوع دختران آفتاب از طرف مدیرشعب بانک مسکن استان اصفهان با اهدای هدایای نفیس تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

alt

گزارش از بردیا بهمنش

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 19:24

به گزارش رویش نیوز فتح‌الله معین در گفت‌وگو با مهر در مورد آخرین وضعیت خط دو مترو اصفهان اظهار داشت: مسیر این خط از مترو تا محدوده خیابان هاتف تعیین شده و محل ایستگاه‌های آن نیز جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایشات فنی بر روی نحوه احداث تونل‌‌ها در حال انجام است، ابراز داشت: از این رو وضعیت اقتصادی و فنی احداث یک تونل مجزا با عرض بیشتر و یا دو تونل مجزا در حال بررسی است که به زودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد عبور خط دو مترو اصفهان از میدان نقش جهان نیز گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده بود که در صورت موافقت یونسکو با عبور مترو از زیر میدان نقش جهان، این موضوع را بررسی خواهد کرد که بر این اساس تحقیقات انجام شده و نتایج به رئیس جمهور گزارش شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به آخرین گزارش‌ها، تا پایان سال جاری این بخش از خط دو مترو اصفهان نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

معین در مورد تامین اعتبار بودجه مورد نیاز برای راه‌اندازی خط دو مترو اصفهان اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان موافقت خود برای استفاده از فاینانس خارجی به منظور بهره برداری از این خط مترو را اعلام کرده است و این اقدام مطابق با ضوابط شورای اقتصاد انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذاران چینی برای این اقدام اعلام آمادگی کرده‌اند، اضافه کرد: این در حالی است که شهرداری تمایل به اجرای این پروژه با فاینانس آزاد را دارد و چینی‌‌ها قصد انجام این پروژه مطابق با قراردادهای قبلی را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از خط دو مترو اصفهان را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این رو نتایج نهایی در مورد اجرای پروژه خط دو مترو اصفهان با سفر رئیس جمهور کشور چین به کشور و طی یک ماه آینده مشخص مي‌شود و این پروژه به طور رسمي پس از سفر رئیس جمهور چین کلید خواهد خورد.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 18:09

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه ۸۰ درصد فرش اصفهان، فرش صادراتی است، گفت: در حال حاضر خریدار برای فرش دستباف اصفهان وجود ندارد و بازار با تعطیلی مواجه شده است.

به گزارش رویش نیوز محمود دایی در گفت‌وگو با تسنیم پیرامون بازار فرش دستباف در اصفهان اظهار داشت: اصفهان قطب فرش دستباف ایران است و این روند برای چهارمین سال متوالی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 80 درصد فرش اصفهان، فرش صادراتی است، افزود: در حال حاضر خریدار برای فرش دستباف اصفهان وجود ندارد و بازار با تعطیلی مواجه شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه بیشتر مغازه‌ها و حجره‌های فرش دستباف اصفهان تعطیل شده‌اند، تصریح کرد: اکنون بسیاری از فروشندگان فرش دستباف دچار مشکلات دادوستد شدند و تغییر شغل دادند.

وی با اشاره به راهکار خروج از رکود در بازار فرش دستباف گفت: راهکار آن تبلیغ فرش ایرانی توسط دولت در خارج از کشور و جذب گردشگران از کشورهای قوی است چراکه اکنون گردشگرانی که به ما مراجعه می‌کنند از کشورهای ضعیفی هستند که قادر به خرید فرش دستباف ایرانی و اصفهانی نیستند.

دایی خاطرنشان کرد: اکنون قیمت فرش دستباف پایین‌تر از سال‌های گذشته است و برخی حجره‌داران به‌صورت قراردادی اقدام به فروش می‌کنند.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 95 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 18:09

موافقتنامه احداث قطارهای حومه ای اصفهان - نجف آباد به امضا رسید
دوشنبه ، 28 دی 1394 ، 14:23

به گزارش رویش نیوز به نقل از ایرنا، این موافقتنامه روز دوشنبه بین محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مسعود منتظری شهردار نجف آباد امضا شد.
براساس این موافقتنامه قرار است مسیر 30 کیلومتری اصفهان تا نجف آباد برای راه اندازی قطارهای حومه ای در این مسیر در مدت سه سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای این موافقتنامه افزود: در این قرارداد به عنوان یک مدل موفق و جدید، راه آهن جمهوری اسلامی ایران با همکاری شهرداری ها، توسعه حمل و نقل قطارهای حومه ای را در دستور کار قرار می دهد تا بخشی از هزینه های احداث این خطوط توسط شهرداری های مسیر و بخش خصوصی تامین و تا رفت و آمد مردم بین شهرهای اقماری و کلانشهرها تسهیل شود.
محسن پورسیدآقایی افزود: احداث پروژه های مترو در کلانشهرها بین 10 تا 15 سال طول می کشد اما احداث خطوط قطارهای حومه ای در سه سال می تواند به بهره برداری برسد.
طرح ایجاد خط راه آهن اصفهان - نجف آباد به طول 20 کیلومتر در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ایجاد راه آهن حومه ای در دستور کار قرار دارد و اقدامات اولیه آن انجام شده است.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان پیش از این به ایرنا گفته بود: اجرای این طرح مورد موافقت شهرداری های دو شهر قرار گرفته است و 50 درصد اعتبار مورد نیاز این خط از سوی شهرداری های نجف آباد و اصفهان و نیم دیگر توسط اداره کل راه آهن استان تامین خواهد شد.
حسن ماسوری، اتصال این خط به قطارشهری اصفهان را یکی از شروط اداره کل راه آهن اصفهان برای اجرای این طرح اعلام کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی و همکاری کرده بطوریکه 20 هکتار از زمین های این دانشگاه برای احداث ایستگاه مرکزی تخصیص یافته است.
رییس دانشگاه آزاد نجف آباد در این زمینه گفته است: بیشتر دانشجویان این دانشگاه از شهرهای دیگربه نجف آباد می آیند که بدلیل وضعیت جاده اصفهان به نجف آباد و تردد زیاد وسائل نقلیه، وجود خط قطار بین شهری ضروری است.
دکتر امیری با اشاره به حادثه اخیر جاده کمربندی خمینی شهر به نجف آباد و کشته شدن دو تن از دانشجویان این دانشگاه افزود: قطار بین شهری اصفهان به نجف آباد می تواند از بار ترافیکی این مسیر بکاهد و آمار تصادف ها را کاهش دهد و باعث امنیت مسافران بویژه دانشجویان شود.
پانزدهم آذر امسال بود که اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد در کمربندی خمینی شهر به نجف آباد دچار حادثه شد و بر اثر آن دو نفر از دانشجویان کشته و تعدادی زخمی شدند.
شهرستان نجف آباد با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان است.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 18:09

ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان در اصفهان
دوشنبه ، 28 دی 1394 ، 09:02

شهردار اصفهان با اشاره به حركت اصفهان به سمت انرژي هاي پاك گفت: در همين راستا بزرگترين نيروگاه خورشيدي دنيا در اصفهان احداث مي شود.

به گزارش رویش نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان مهدي جمالي نژاد با اشاره به شرايط مساعد اقليمي اصفهان براي توليد انرژ‍ي خورشيدي افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده در همايش "فرصتهاي سرمايه گذاري شهر خلاق اصفهان"با مشاركت كننده آلماني نيروگاه يك هزار مگاواتي خورشيدي در منطقه سجري اصفهان احداث خواهد شد.

وي ادامه داد: در فاز نخست بهره برداري از اين نيروگاه 150 مگاوات برق توليد خواهد شد.

جمالي نژاد بيان داشت: پيش بيني مي شود با توليد اين ميزان انرژي سالانه از پراكنده شدن حدود 250 هزار تن دي اكسيد كربن در هواي اصفهان جلوگيري شود.

شهردار اصفهان در ادامه بيان داشت: در صورت اجراي كامل طرح توليد يك هزار مگاوات برق در نيروگاه مزبور تمام ساكنان شهر اصفهان مي توانند تحت پوشش انرژي پاك قرار بگيرند و اين پروژه نه تنها بزرگترين نيروگاه خورشيدي در سطح دنيا به شمار خواهد رفت بلكه اصفهان را به پايتخت انرژي خوشيدي جهان تبديل خواهد نمود.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 12:57

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الزمان گفت: قانون‌مداری و اجرای قانون ارتباطی به جریان‌ها و جبهه‌بندی‌های سیاسی ندارد و همه شخصیت‌ها، گروه‌های سیاسی، وابستگان به جریانات سیاسی و نامزدهای مستقل باید قانون را بپذیرند و به آن احترام بگذارند.

به گزارش رویش نیوز، علیرضا احسان‌دوست امروز در گفت‌وگو با فارس، ضمن اشاره به طی روزهای آخر روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان اظهار کرد: فعالیت‌هایی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها انجام می‌دهد مبتنی بر جایگاه قانونی آن است و طبق گفته رهبری وظیفه شورای نگهبان حفظ حق‌الناس بوده و چیزی بالاتر از قانون را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: شورای نگهبان موظف است افرادی را برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت کند که در تراز انقلاب اسلامی باشند و کسانی که در آینده به‌عنوان نماینده حوزه‌های انتخابیه معرفی می‌شوند در تراز انقلاب اسلامی بوده و طبق مبانی انقلاب عمل کنند.

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات باید معتقد به اسلام و مبانی آن باشند، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات و کسانی‌ که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شوند باید تابع ولی‌فقیه بوده، نسبت به آینده و اتفاقات کشور حساسیت داشته باشند و در مقابل نظام سلطه از خود شجاعت نشان دهند.

احسان‌دوست با بیان اینکه نمایندگان مجلس در صورت دارا بودن این شرایط، یک مجلس در تراز انقلاب را تشکیل خواهد داد، تأکید کرد: جایگاه مجلس بسیار مهم است و در این میان شورای نگهبان مسئولیت بزرگی دارد و همه باید بدانند فعالیت‌های شورای نگهبان مبتنی بر وظیفه قانونی و ذاتی این شوراست.

وی با اشاره به‌ ضرورت قانون‌مداری نمایندگانی که توسط شورای نگهبان صلاحیت‌شان رد و یا احراز نشده است، مطرح کرد: همه افرادی که از منظر قانون وارد انتخابات می‌شوند باید بدانند که طبق قانونی که برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند؛ تایید و رد صلاحیت‌ها بر عهده شورای نگهبان هست و باید نظر شورای نگهبان را پذیرا باشند.

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) بیان کرد: قانون‌مداری و اجرای قانون ارتباطی به جریان‌ها و جبهه‌بندی‌های سیاسی ارتباطی ندارد و همه شخصیت‌ها، گروه‌های سیاسی، نامزدهای انتخابات، وابستگان به جریانات سیاسی و نامزدهای مستقل باید قانون را بپذیرند و به آن احترام بگذارند.

احسان‌دوست اضافه کرد: کسانی که روند اجرای قانون را قبول ندارند و با آن مقابله می‌کنند، نباید انتظار داشته باشند با ورود به مجلس و قانون‌گذاری، مردم قوانین مصوب آن‌ها را قبول کرده و اجرا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که بررسی‌های شورای نگهبان، بررسی‌های دقیقی باشد و کسانی ‌که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنان برای شورای نگهبان احراز نشده، قانون را رعایت کرده و آن را سرلوحه خود قرار دهند.

- - , .

بیان...
ما را در سایت بیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی bayan بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 12:57